Carrières
Opportunités du centre de support
Faire partie de l’équipe du centre de soutien de Dentalcorp signifie rejoindre à une équipe qui vous encadrera et vous soutiendra dans votre croissance et votre perfectionnement continue.
Postes par province
Votre profil
Vous êtes une personne innovatrice, axée sur le service et ravie de faire partie d'une organisation en croissance rapide qui permet aux meilleurs d'être encore meilleurs. Vous êtes responsable pour la province de Québec et avez une vaste expérience de travail dans un cadre supérieur en haut gestion. Vous aimez travailler dans un environnement d'équipe collaboratif, mais appréciez également votre autonomie pour accomplir des tâches et fournir un excellent service à nos partenaires et à leurs équipes. En tant qu'individu motivé par l'excellence, vous êtes impatient de contribuer au succès de l'une des sociétés les mieux gérées au Canada.
Relevant du President de Dentalcorp, le poste s'agit d'un rôle nouvellement créé qui supervisera les opérations au Québec de nos plus de 90 cliniques dentaires et assumera la responsabilité opérationnelle et P&L de plus de 130 millions de dollars de revenus, avec pour mandat d'améliorer la performance du Québec. Le ou la Directeur(trice) Exécutif sera responsable d'une équipe de plus de 1 500 équipiers au Québec. Ce rôle pourrait également avoir des fonctions de soutien supplémentaires qui lui seront rattachées à l'avenir. L'équipe des opérations sur le terrain comprend une équipe de gestionnaires régionaux, qui ont la responsabilité d'environ 20 cliniques dentaires chacun et une directrice des opérations.
Ce rôle sera responsable de superviser les opérations quotidiennes, la performance et la croissance de toutes les cliniques dentaires dans la province de Québec. En partenariat avec les fonctions du centre de soutien, notamment le marketing, l'informatique, les finances et les ressources humaines, vous piloterez une prestation de services qui prend en charge nos pratiques. Le rôle dirigera l'évolution de la fonction Opérations vers une fonction proactive et stratégique capable de développer les cliniques dentaires en utilisant des informations et des meilleures pratiques pour créer de plus grands effets de réseau. Vous aurez la responsabilité de diriger une équipe basée sur l'excellence opérationnelle dans l'exécution, y compris une capacité à diriger le changement, à communiquer et à déployer des plans pour garantir que les programmes et les processus sont mis en œuvre de manière efficace et engageante et à renforcer la marque et la réputation de Dentalcorp par le biais de relations et en créant un partenaire engagé réseau.
Principales Responsabilités:
Stratégie et croissance : élaborer et mettre en œuvre un plan stratégique complet pour une croissance organique dynamique des revenus et de la rentabilité. Développer et exécuter des secteurs de croissance, y compris des programmes pour les implants, l'ortho, l'excellence en hygiène, l'optimisation de la pratique et d'autres opportunités identifiées. Collaborer activement avec le président et l'équipe de haute direction pour établir des objectifs de croissance à court et à long terme et des mesures de responsabilité claires.
Direction générale/direction commerciale : atteindre tous les objectifs financiers, opérationnels et clients de l'entreprise, conformément à la stratégie de l'entreprise. Assurer la gestion opérationnel quotidien et la gestion des P&L de l'entreprise dans toutes les fonctions, ainsi qu'une vision de la création de valeur à court et à long terme. Activez l’équipe et les capacités ainsi que celles des fournisseurs en première ligne de l’entreprise pour réussir.
Opérations : diriger des opérations hautement performantes, soutenues par le développement continu d'une infrastructure, de processus et d'efficacité opérationnelle appropriés pour maximiser la productivité et la performance financière emplacement par emplacement et globalement à travers le réseau. Maintenir les normes de qualité les plus élevées et les meilleures pratiques et soutenir la stratégie de croissance globale. Collaborez avec le marketing pour définir la stratégie de mise sur le marché et envisager toutes les alternatives stratégiques pour créer de la valeur et capturer des opportunités commerciales.
Commercial : Maintenir une « vue à 360 degrés » de l'entreprise et des besoins des patients afin de développer une vision et des stratégies commerciales dans le contexte de l'écosystème de la santé plus large et de la chaîne de valeur dans son ensemble. Fournir les disciplines commerciales, l'infrastructure, les processus et les systèmes nécessaires pour aider l'équipe à se connecter avec les clients sur toutes les plateformes pertinentes. Élargir la gamme de services et l'ensemble de solutions pour maximiser les retours sur les sites situés dans la zone de couverture de l'entreprise
Intégration : intégrer avec succès les acquisitions et générer une expérience d'intégration engageante qui soutient l'engagement des membres de l'équipe et de solides performances de la pratique dès le premier jour.
Talent et culture : adoptez une approche active de gestion des talents pour intégrer, encadrer et inspirer les leaders les plus performants du secteur. Améliorer continuellement les talents grâce à une approche rigoureuse du développement des talents, de la planification de la relève et du recrutement. Favoriser une culture d'entreprise forte qui valorise l'action, le travail acharné, la responsabilité personnelle et le travail d'équipe en assurant un leadership visible grâce à la communication à tous les niveaux.
Ce que nous recherchons
- Baccalauréat en administration des affaires, commerce, Baccalauréat en administration, programme de formation professionnelle CPA, diplôme d'etudes supérieure de préférence.
- Le bilinguisme (français et anglais) sera essentiel car le rôle comportera des interactions à l'échelle nationale et au niveau de la direction.
- Minimum de 10 ans d'expérience dans des rôles de haute direction en tant que PDG, COO ou autre rôle de haute direction au sein d'une entreprise située en contact avec des patients ou des consommateurs, avec les soins de santé comme préférence.
- Expérience avérée dans la gestion d'une entreprise de taille et de complexité similaires, y compris la gestion de P&L de plus de 100 millions de dollars.
- Sens aigu des affaires et des finances et capacité démontrée à gérer habilement le personnel, la capacité, le retour sur investissement, le budget, les marges, les offres de services et de produits afin de mettre en œuvre et de générer des résultats opérationnels stratégiques et pertinents.
- Capacité avérée à promouvoir une culture et un engagement forts dans un environnement multi-sites à grande échelle et une culture d'équipe basée sur des valeurs.
- Compréhension détaillée de l'économie d'entreprise et de la dynamique organisationnelle de la prestation de services dans les petites cliniques.
- Capacité démontrée à élaborer des analyses de rentabilisation solides et à présenter des idées et des recommandations au niveau de la direction et du conseil d'administration.
- Collaborateur relationnel qui forme un partenariat approfondi avec ses pairs des domaines des finances, des ressources humaines, du marketing et de la technologie.
- Capacité avérée à définir la stratégie des programmes et des produits de croissance et à diriger une équipe de spécialistes produits/verticaux.
- Compréhension détaillée de l'économie d'entreprise et de la dynamique organisationnelle de la prestation de services dans les petites cliniques.
- Capacité démontrée à établir des relations pour améliorer la qualité et l’efficacité du service.
- Compétences avancées en organisation, en gestion de projet et en communication écrite et orale
À propos de Dentalcorp
Dentalcorp est le réseau dentaire le plus grand et en plus forte croissance au Canada, engagé à faire progresser le bien-être général des Canadiens en offrant les meilleurs résultats cliniques et des expériences inoubliables. Dentalcorp acquiert des cliniques dentaires de premier plan, unissant son réseau dans un objectif commun : être le réseau de soins de santé le plus fiable au Canada. Tirant parti de sa technologie, de son savoir-faire et de son envergure à la pointe de l'industrie, Dentalcorp offre aux professionnels l'opportunité unique de conserver leur autonomie clinique tout en libérant leur potentiel de croissance future.
Les candidats doivent être légalement autorisés à travailler au Canada. Chez Dentalcorp, nous reconnaissons que l'inclusivité et la diversité renforcent notre culture et nous rendent meilleurs. Nous nous engageons à faire en sorte que les talents que nous embauchons reflètent la diversité des communautés et des patients que nous servons. Afin d'assurer l'égalité des chances pour tous les candidats, nous encourageons fortement les candidats nécessitant un accommodement à en informer leur recruteur lors du processus de recrutement/sélection. Nous remercions tous les candidats d'avoir pris le temps de postuler, cependant, seules les personnes sélectionnées pour une entrevue seront contactées.
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Who you are
You are a service-oriented individual who is excited to be a part of a fast-growing organization that enables the best to be even better. As a self-motivated and experienced IT Security Manager working in a busy IT department, you seek the opportunity to provide your expertise and drive change within an exciting industry. You take ownership of implementing and managing cutting-edge technologies, ensuring the highest standards of security. You love working in a collaborative team environment but also enjoy your autonomy to accomplish tasks and provide excellent service to our Support Centre team members. Driven by excellence and keeping abreast of industry security trends and developments, you are eager to contribute to the success of one of Canada’s Best Managed companies.
Located at dentalcorp’s Toronto Support Centre and reporting to the Director, IT Operations. The ideal candidate would possess a blend of technical expertise, leadership skills, and experience in cyber security.
Role Overview
- Manage the security operations team, while fostering a culture of accountability, professional development, high performance, and ethical behaviours
- Align standards, frameworks and security with the overall business and technology strategy
- Identify and communicate current and emerging security threats to the business
- Identify security design gaps in Dentalcorp’s existing security posture and propose architectural enhancements or changes
- Work with members of the security team to investigate and bring to a close security breaches and cyber security incidents.
- Work closely with internal teams and third-party providers to ensure seamless integration and effectiveness of security technologies and processes
- Own and manage various security technologies to ensure the highest standard of security
- Own and manage vulnerability management, including performing monthly Microsoft patch scans and quarterly vulnerability assessments, reporting results to management, and championing the remediation process.
- Attend Change Advisory Board meetings to ensure that changes requested do not expose dentalcorp to undue risk
- Develop, improve and manage data-driven metrics reporting on key performance indicators including anti-virus statistics, management of cyber incidents and operational activities
- Facilitate financial and regulatory IT audits, drive PCI/PPI compliance, and achieve high service level availability through regular security monitoring, scanning, and audit coordination
What we’re looking for
- Minimum 3 – 5 years experience in security architecture, demonstrating solutions delivery, principles and emerging technologies, designing and implementing security solutions including continuous monitoring and making improvements to those solutions.
- A professional certification (or suitable compensating experience) in the audit (CISA, etc) or security field (CISSP or CISM for instance)
- Familiarity in any of the traditional audit frameworks (COBiT, SOC Type II)
- Strong experience in privacy regulations (PIPEDA, HIPAA, CASL or equivalent)
- Exposure to forensic toolkits with a particular emphasis on IT-related knowledge
- Proven success at traditional and Agile project management software development methodologies, strong time management skills, interpersonal and conflict resolution & management expertise
- Demonstrated leadership and decision-making skills
- A strong ability to influence and discuss complex technology problems in business language
- Must be an excellent and polished communicator who may be called upon to create and present materials to senior leadership
- The ideal candidate will be a fast-learning multi-tasker with the ability to adjust his/her outlook and leadership style to respond to quickly changing business priorities and the ability to seize opportunities to improve our technology processes and footprint while managing multiple demands concurrently
About Dentalcorp
Dentalcorp is Canada's largest and fastest growing network of dental practices, committed to advancing the overall well-being of Canadians by delivering the best clinical outcomes and unforgettable experiences. Dentalcorp acquires leading dental practices, uniting its network in a common goal: to be Canada's most trusted healthcare network. Leveraging its industry-leading technology, know-how and scale, Dentalcorp offers professionals the unique opportunity to retain their clinical autonomy while unlocking their potential for future growth.
Candidates must be legally eligible to work in Canada. At Dentalcorp, we recognize that inclusivity and diversity strengthen our culture and make us better. We are committed to ensuring that the talent we hire is reflective of the diverse communities and patients we serve. To ensure equal opportunity for all candidates, we strongly encourage applicants requiring an accommodation to let their recruiter know during the recruitment/selection process. We appreciate all applicants for taking the time to apply, however, only those selected for an interview will be contacted.
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Anticipated Start: January 2025
This is a 14 month long Maternity Leave Op- Full Time Contract Position
Who you are
You are a service-oriented individual who is excited to be a part of a fast-growing organization that enables the best to be even better. You have strong experience with Accounts Payable and vendor reconciliations and are looking for the opportunity to provide your expertise to drive change within an exciting industry. You love working in a collaborative team environment, but also enjoy your autonomy to accomplish tasks and provide excellent service to our Partners and their teams. As an individual who is driven by excellence, you are eager to contribute the success of one of Canada’s Best Managed companies.
This is role is based out of Dentalcorp’s Toronto Support Centre. Working with the full cycle, fast-paced Accounts Payable (AP) department, you will be responsible for reconciling, monitoring and analyzing vendor accounts using system reports and vendor statements. As Senior Accounts Payable Coordinator, you will also communicate and resolve overdue and unpaid invoices with both vendors and practices, and process payments in an efficient and timely manner.
In this role, you will
- Conduct regular reconciliations of large vendor accounts to ensure accuracy and accounts are up to date.
- Collaborate and conduct meetings with vendors to address any discrepancies and maintain vendor relationships.
- Identify opportunities for process improvements within the accounts payable function.
- Work closely with cross-functional teams to align accounts payable activities with organizational goals.
- Utilize and optimize accounts payable systems for accuracy and efficiency.
- Serve as a back-up for other AP functions.
- Undertake ad‐hoc duties as assigned.
- Assist with other special projects.
What we’re looking for
- Bachelor’s degree in Accounting, Finance, or related field
- 3-5 years of AP and vendor reconciliation experience in a high volume, fast-paced environment
- Intermediate to Advanced Excel skills
- Excellent analytical and time management skills
- Excellent communication and customer service skills
- A high level attention to detail is required
- Team player as well as ability to work independently
- Experience with NetSuite or Coupa an asset
About Dentalcorp
Dentalcorp is Canada’s largest and fastest growing network of dental Practices, committed to advancing the overall well-being of Canadians by delivering the best clinical outcomes and unforgettable experiences. Dentalcorp acquires leading dental Practices, uniting its network in a common goal: to be Canada’s most trusted healthcare network. Leveraging its industry-leading technology, know-how and scale, Dentalcorp offers professionals the unique opportunity to retain their clinical autonomy while unlocking their potential for future growth.
Candidates must be legally eligible to work in Canada. At Dentalcorp, we recognize that inclusivity and diversity strengthen our culture and make us better. We are committed to ensuring that the talent we hire is reflective of the diverse communities and Patients we serve. To ensure equal opportunity for all candidates, we strongly encourage applicants requiring an accommodation to let their recruiter know during the recruitment/selection process. We appreciate all applicants for taking the time to apply, however, only those selected for an interview will be contacted.
Who you are
You are a service-oriented individual who is excited to be a part of a fast-growing organization that enables the best to be even better. You have experience in construction or project management, ideally within the dental industry, and are looking for the opportunity to provide your expertise to drive change within an exciting industry. You love working in a collaborative team environment, but also enjoy your autonomy to accomplish tasks and provide excellent service to our dental practices and their teams.
This opportunity can be based anywhere is Canada. The Bilingual Project Manager will play an integral role in the execution of leasehold capital projects across Canada and will report to the Director, Construction & Maintenance Services. This role has the ability to evolve as the organization continues to grow and enhance capabilities and processes.
In this role, you will
- Execute on leasehold capital projects, including renovations, expansions, relocations, de novos and consolidation of existing dental practices
- Lead cross-functional teams in the execution of assigned projects, including the pertinent Support Centre departments, practice teams, designers, engineers, contractors and dental suppliers
- Track progress and provide regular updates to all stakeholders, inclusive of key dates, milestones, budget status and timelines
- Maintain working folders for assigned projects, including, but not limited to, the aggregation of drawings, quotes, approvals, permit documents and equipment selections
- Provide ad-hoc support to our practices as it relates to day-to-day maintenance needs
What we’re looking for
- 5+ years of Project Management experience
- Must be fluently bilingual in French and English as the role will have a National scope
- Experience in dental leading renovation projects would be considered a strong asset
- Experience in dental or with a large, multi-unit tenant considered an asset
- PMP designation considered an asset
- Strong ability to lead and organize a project team and ensure dates and budgets are adhered to
- Experience reading and interpreting design, engineering and construction drawings
- Knowledge of dental equipment and dental practice operations is preferred
- Ability to travel across Canada is required (travel can be up to 25% based on project locations)
- Excellent verbal and written communication, and interpersonal skills
About Dentalcorp
Dentalcorp is Canada’s largest and fastest growing network of dental practices, committed to advancing the overall well-being of Canadians by delivering the best clinical outcomes and unforgettable experiences. Dentalcorp acquires leading dental practices, uniting its network in a common goal: to be Canada’s most trusted healthcare network. Leveraging its industry-leading technology, know-how and scale, Dentalcorp offers professionals the unique opportunity to retain their clinical autonomy while unlocking their potential for future growth.
Candidates must be legally eligible to work in Canada. At Dentalcorp, we recognize that inclusivity and diversity strengthen our culture and make us better. We are committed to ensuring that the talent we hire is reflective of the diverse communities and patients we serve. To ensure equal opportunity for all candidates, we strongly encourage applicants requiring an accommodation to let their recruiter know during the recruitment/selection process. We appreciate all applicants for taking the time to apply, however, only those selected for an interview will be contacted.
Qui vous êtes
Vous êtes une personne orientée vers le service et enthousiaste à l'idée de faire partie d'une organisation en croissance rapide qui permet aux meilleurs d'être encore meilleurs. Vous avez de l'expérience en construction ou en gestion de projet, idéalement au sein de l'industrie dentaire, et recherchez l'opportunité de mettre votre expertise au service du changement au sein d'un secteur passionnant. Vous aimez travailler dans un environnement d'équipe collaboratif, mais appréciez également votre autonomie pour accomplir des tâches et fournir un excellent service à nos cliniques dentaires et à leurs équipes.
Cette opportunité peut être basée n'importe où au Canada. Le ou la gestionnaire de projet bilingue jouera un rôle essentiel dans l'exécution de projets d'immobilisation à travers le Canada et relèvera du directeur, Services de construction et d'entretien. Ce rôle a la capacité d'évoluer à mesure que l'organisation continue de croître et d'améliorer ses capacités et ses processus.
Dans ce rôle, vous allez
- Exécuter des projets d'immobilisations, y compris les rénovations, les agrandissements, les déménagements, les de novos et la consolidation des cabinets dentaires existants.
- Diriger des équipes interfonctionnelles dans l'exécution des projets assignés, y compris les départements pertinents du centre de support, les équipes de cabinet, les concepteurs, les ingénieurs, les entrepreneurs et les fournisseurs dentaires.
- Suivre les progrès et fournir des mises à jour régulières à toutes les parties prenantes, y compris les dates clés, les jalons, l'état du budget et les échéanciers.
- Tenir à jour les dossiers de travail pour les projets assignés, y compris, mais sans s'y limiter, l'agrégation des dessins, des devis, des approbations, des documents de permis et des sélections d'équipement.
- Fournir un soutien ad hoc à nos pratiques en ce qui concerne les besoins de maintenance quotidiens
Ce que nous recherchons
- 5+ années d'expérience en gestion de projet
- Doit être parfaitement bilingue en français et en anglais car le rôle aura une portée nationale
- Une expérience dans des projets de rénovation dentaire de premier plan serait considérée comme un atout majeur.
- Expérience en soins dentaires ou auprès d'un grand locataire multi-logements considéré comme un atout
- Titre PMP considéré comme un atout
- Forte capacité à diriger et à organiser une équipe de projet et à garantir le respect des dates et des budgets
- Expérience en lecture et en interprétation de dessins de conception, d'ingénierie et de construction
- La connaissance de l'équipement dentaire et des opérations du cabinet dentaire est préférable.
- La capacité de voyager à travers le Canada est requise (les déplacements peuvent aller jusqu'à 25 % en fonction des emplacements du projet)
- Excellentes communications verbales et écrites et compétences interpersonnelles
À propos de Dentalcorp
Dentalcorp est le réseau dentaire le plus grand et en plus forte croissance au Canada, engagé à faire progresser le bien-être général des Canadiens en offrant les meilleurs résultats cliniques et des expériences inoubliables. Dentalcorp acquiert des cliniques dentaires de premier plan, unissant son réseau dans un objectif commun : être le réseau de soins de santé le plus fiable au Canada. Tirant parti de sa technologie, de son savoir-faire et de son envergure à la pointe de l'industrie, Dentalcorp offre aux professionnels l'opportunité unique de conserver leur autonomie clinique tout en libérant leur potentiel de croissance future.
Les candidats doivent être légalement autorisés à travailler au Canada. Chez Dentalcorp, nous reconnaissons que l'inclusivité et la diversité renforcent notre culture et nous rendent meilleurs. Nous nous engageons à faire en sorte que les talents que nous embauchons reflètent la diversité des communautés et des patients que nous servons. Afin d'assurer l'égalité des chances pour tous les candidats, nous encourageons fortement les candidats nécessitant un accommodement à en informer leur recruteur lors du processus de recrutement/sélection. Nous remercions tous les candidats d'avoir pris le temps de postuler, cependant, seules les personnes sélectionnées pour une entrevue seront contactées.
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Who you are
You are a service-oriented individual who is excited to be a part of a fast-growing organization that enables the best to be even better. You have experience in construction or project management, ideally within the dental industry, and are looking for the opportunity to provide your expertise to drive change within an exciting industry. You love working in a collaborative team environment, but also enjoy your autonomy to accomplish tasks and provide excellent service to our dental practices and their teams.
This opportunity can be based anywhere is Canada. The Project Manager will play an integral role in the execution of leasehold capital projects across Canada and will report to the Director, Construction & Maintenance Services. This role has the ability to evolve as the organization continues to grow and enhance capabilities and processes.
In this role, you will
- Execute on leasehold capital projects, including renovations, expansions, relocations, de novos and consolidation of existing dental practices
- Lead cross-functional teams in the execution of assigned projects, including the pertinent Support Centre departments, practice teams, designers, engineers, contractors and dental suppliers
- Track progress and provide regular updates to all stakeholders, inclusive of key dates, milestones, budget status and timelines
- Maintain working folders for assigned projects, including, but not limited to, the aggregation of drawings, quotes, approvals, permit documents and equipment selections
- Provide ad-hoc support to our practices as it relates to day-to-day maintenance needs
What We’re Looking For
- 5+ years of Project Management experience
- Experience in dental leading renovation projects would be considered a strong asset
- Experience in dental or with a large, multi-unit tenant considered an asset
- PMP designation considered an asset
- Strong ability to lead and organize a project team and ensure dates and budgets are adhered to
- Experience reading and interpreting design, engineering and construction drawings
- Knowledge of dental equipment and dental practice operations is preferred
- Ability to travel across Canada is required (travel can be up to 25% based on project locations)
- Excellent verbal and written communication, and interpersonal skills
About Dentalcorp
Dentalcorp is Canada’s largest and fastest growing network of dental practices, committed to advancing the overall well-being of Canadians by delivering the best clinical outcomes and unforgettable experiences. Dentalcorp acquires leading dental practices, uniting its network in a common goal: to be Canada’s most trusted healthcare network. Leveraging its industry-leading technology, know-how and scale, Dentalcorp offers professionals the unique opportunity to retain their clinical autonomy while unlocking their potential for future growth.
Candidates must be legally eligible to work in Canada. At Dentalcorp, we recognize that inclusivity and diversity strengthen our culture and make us better. We are committed to ensuring that the talent we hire is reflective of the diverse communities and patients we serve. To ensure equal opportunity for all candidates, we strongly encourage applicants requiring an accommodation to let their recruiter know during the recruitment/selection process. We appreciate all applicants for taking the time to apply, however, only those selected for an interview will be contacted.
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We would support with Transfer and Relocation for those candidates located outside of the GTA area.
Who you are
You are a service-oriented individual who is excited to be a part of a fast-growing organization. As experienced bilingual counsel, you bring subject matter expertise related to privacy, risk management and regulatory compliance within the healthcare industry. You are looking for the opportunity to continue your learning and drive change within a healthcare company. You love working in a collaborative team environment, but also enjoy your autonomy to accomplish tasks and provide excellent service to our dental professionals and their teams.
This opportunity is based out of Dentalcorp's Toronto Support Centre 4 days a week Monday to Thursday and Fridays are work from home. You will be responsible for conducting legal research, overseeing legal matters relating to privacy and health law. You will provide support across a broad range of issues required by our partners, dentists, dental office staff and cross-functional departments. As a proactive advisor to the business, you will ensure regulatory changes are anticipated and best practices implemented. Your dedication to our practices’ success will drive you to ensure they always receive high quality support and guidance.
In this role, you will be responsible for
- Supporting cross-functional departments as they turn regulatory challenges into opportunities.
- Providing support to help the company grow sustainably, and ethically.
- Reviewing provincial standards, bylaws, and legislation, from coast to coast, to advise a broad range of stakeholders on regulatory matters and pertinent legal issues.
- Helping dental professionals avoid and respond to informal and formal regulatory complaints, drafting releases and assisting with other correspondence.
- Identifying and actively managing claims to prevent lawsuits and minimize liability.
- Working closely with our Marketing department, to ensure compliance with all applicable advertising regulations.
- Liaising with external regulatory and governmental bodies to ensure ongoing compliance in a shifting regulatory landscape.
- Coordinating with our network of dental practices to ensure that day to day business activities adhere to Dentalcorp’s compliance program and local standards.
What We're Looking For
- A member in good standing of the Law Society of Ontario or Québec, with a university degree in law (LLB or JD) and a License to practice law in Ontario or Québec.
- Must be fluently bilingual in French and English as the role has a National scope and will support our network across Canada
- 1+ years’ experience as a Lawyer in a regulatory body, multi-location corporation and the Healthcare industry.
- Excellent interpersonal, written/oral communication and time management skills.
- Early adopter of legal technology who is up to date with benefits of using AI.
- Enjoy working in a fast-paced environment, meet legally mandated timelines, and handle multiple demands simultaneously.
- Creative problem solver.
- Excellent analytical and research skills with strong attention to detail.
- Proven ability to work autonomously with excellent judgment.
- A team-player who is comfortable and effective in an environment where there are varied stakeholders asking for assistance.
About Dentalcorp
Dentalcorp is Canada's largest and fastest growing network of dental practices, committed to advancing the overall well-being of Canadians by delivering the best clinical outcomes and unforgettable experiences. Dentalcorp acquires leading dental practices, uniting its network in a common goal: to be Canada's most trusted healthcare network. Leveraging its industry-leading technology, know-how and scale, Dentalcorp offers professionals the unique opportunity to retain their clinical autonomy while unlocking their potential for future growth.
Candidates must be legally eligible to work in Canada. At Dentalcorp, we recognize that inclusivity and diversity strengthen our culture and make us better. We are committed to ensuring that the talent we hire is reflective of the diverse communities and patients we serve. To ensure equal opportunity for all candidates, we strongly encourage applicants requiring an accommodation to let their recruiter know during the recruitment/selection process. We appreciate all applicants for taking the time to apply, however, only those selected for an interview will be contacted.
Nous soutiendrons le transfert et la réinstallation pour les candidats situés en dehors de la région du Grand Toronto.
Vous êtes
Vous êtes une personne orientée vers le service et enthousiaste à l'idée de faire partie d'une organisation en croissance rapide qui permet aux meilleurs d'être encore meilleurs. En tant qu'avocate bilingue expérimenté, vous apportez une expertise en matière de confidentialité, de gestion des risques et de conformité réglementaire au sein du secteur des soins de santé. Vous recherchez l'opportunité de poursuivre votre apprentissage et de conduire le changement au sein d'une entreprise de santé. Vous aimez travailler dans un environnement d'équipe collaboratif, mais appréciez également votre autonomie pour accomplir des tâches et fournir un excellent service à nos partenaires et à leurs équipes.
L'emplacement de cette opportunité est notre siège sociale à Toronto du lundi au jeudi et vendredi en télétravail. Vous serez chargé de mener des recherches juridiques et de superviser les questions juridiques liées à la vie privée et au droit de la santé. Vous fournirez un soutien sur un large éventail de problèmes requis par nos partenaires, les dentistes, le personnel des cabinets dentaires et les services interfonctionnels. En tant que conseiller proactif auprès de l'entreprise, vous vous assurerez que les changements réglementaires sont anticipés et que les meilleures pratiques sont mises en œuvre. Votre dévouement au succès de nos cliniques dentaires vous poussera à veiller à ce qu’ils reçoivent toujours un soutien et des conseils de haute qualité.
Dans ce rôle, vous allez
- Soutenir les départements interfonctionnels alors qu’ils transforment les défis réglementaires en opportunités.
- Fournir un soutien pour aider l’entreprise à se développer de manière durable et éthique.
- Examiner les normes, règlements et lois provinciaux, d'un océan à l'autre, pour conseiller un large éventail d'intervenants sur les questions réglementaires et les questions juridiques pertinentes.
- Aider les professionnels dentaires à éviter et à répondre aux plaintes réglementaires informelles et formelles, à rédiger des décharges et à répondre à d'autres correspondances.
- Identifier et gérer activement les réclamations pour prévenir les poursuites et minimiser la responsabilité.
- Travailler en étroite collaboration avec notre service marketing, pour assurer le respect de toutes les réglementations applicables en matière de publicité.
- Assurer la liaison avec les organismes de réglementation et gouvernementaux externes pour assurer une conformité continue dans un paysage réglementaire en évolution.
- Coordonner avec notre réseau de cabinets dentaires pour garantir que les activités commerciales quotidiennes respectent le programme de conformité de Dentalcorp et les normes locales.
Ce que nous recherchons
Membre en règle du Barreau de l'Ontario ou Québec, titulaire d'un diplôme universitaire en droit (LLB ou JD) et d'un permis pour exercer le droit en Ontario ou Québec.
Doit être parfaitement bilingue en français et en anglais car le rôle a une portée nationale et soutiendra notre réseau à travers le Canada.
Au moins un an d'expérience en tant qu'avocat au sein d'un organisme de réglementation, d'une entreprise multisite et du secteur de la santé.
Excellentes compétences interpersonnelles, en communication écrite/orale et en gestion du temps.
Adopteur précoce de la technologie juridique et à jour avec les avantages de l’utilisation de l’IA.
Aimez travailler dans un environnement en évolution rapide, respectez les délais légaux et gérez plusieurs demandes simultanément.
Solutionneur de problèmes créatif.
Excellentes compétences analytiques et de recherche avec une grande attention aux détails.
Capacité avérée à travailler de manière autonome avec un excellent jugement.
Un joueur d'équipe, à l'aise et efficace dans un environnement où des intervenants variés demandent de l'aide.
À propos de Dentalcorp
Dentalcorp est le réseau dentaire le plus grand et en plus forte croissance au Canada, engagé à faire progresser le bien-être général des Canadiens en offrant les meilleurs résultats cliniques et des expériences inoubliables. Dentalcorp acquiert des cliniques dentaires de premier plan, unissant son réseau dans un objectif commun : être le réseau de soins de santé le plus fiable au Canada. Tirant parti de sa technologie, de son savoir-faire et de son envergure à la pointe de l'industrie, Dentalcorp offre aux professionnels l'opportunité unique de conserver leur autonomie clinique tout en libérant leur potentiel de croissance future.
Les candidats doivent être légalement autorisés à travailler au Canada. Chez Dentalcorp, nous reconnaissons que l'inclusivité et la diversité renforcent notre culture et nous rendent meilleurs. Nous nous engageons à faire en sorte que les talents que nous embauchons reflètent la diversité des communautés et des patients que nous servons. Afin d'assurer l'égalité des chances pour tous les candidats, nous encourageons fortement les candidats nécessitant un accommodement à en informer leur recruteur lors du processus de recrutement/sélection. Nous remercions tous les candidats d'avoir pris le temps de postuler, cependant, seules les personnes sélectionnées pour une entrevue seront contactées.
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Votre profil
Vous êtes une personne innovatrice, axée sur le service et ravie de faire partie d'une organisation en croissance rapide qui permet aux meilleurs d'être encore meilleurs. Vous êtes responsable pour la province de Québec et avez une vaste expérience de travail dans un cadre supérieur en haut gestion. Vous aimez travailler dans un environnement d'équipe collaboratif, mais appréciez également votre autonomie pour accomplir des tâches et fournir un excellent service à nos partenaires et à leurs équipes. En tant qu'individu motivé par l'excellence, vous êtes impatient de contribuer au succès de l'une des sociétés les mieux gérées au Canada.
Relevant du President de Dentalcorp, le poste s'agit d'un rôle nouvellement créé qui supervisera les opérations au Québec de nos plus de 90 cliniques dentaires et assumera la responsabilité opérationnelle et P&L de plus de 130 millions de dollars de revenus, avec pour mandat d'améliorer la performance du Québec. Le ou la Directeur(trice) Exécutif sera responsable d'une équipe de plus de 1 500 équipiers au Québec. Ce rôle pourrait également avoir des fonctions de soutien supplémentaires qui lui seront rattachées à l'avenir. L'équipe des opérations sur le terrain comprend une équipe de gestionnaires régionaux, qui ont la responsabilité d'environ 20 cliniques dentaires chacun et une directrice des opérations.
Ce rôle sera responsable de superviser les opérations quotidiennes, la performance et la croissance de toutes les cliniques dentaires dans la province de Québec. En partenariat avec les fonctions du centre de soutien, notamment le marketing, l'informatique, les finances et les ressources humaines, vous piloterez une prestation de services qui prend en charge nos pratiques. Le rôle dirigera l'évolution de la fonction Opérations vers une fonction proactive et stratégique capable de développer les cliniques dentaires en utilisant des informations et des meilleures pratiques pour créer de plus grands effets de réseau. Vous aurez la responsabilité de diriger une équipe basée sur l'excellence opérationnelle dans l'exécution, y compris une capacité à diriger le changement, à communiquer et à déployer des plans pour garantir que les programmes et les processus sont mis en œuvre de manière efficace et engageante et à renforcer la marque et la réputation de Dentalcorp par le biais de relations et en créant un partenaire engagé réseau.
Principales Responsabilités:
Stratégie et croissance : élaborer et mettre en œuvre un plan stratégique complet pour une croissance organique dynamique des revenus et de la rentabilité. Développer et exécuter des secteurs de croissance, y compris des programmes pour les implants, l'ortho, l'excellence en hygiène, l'optimisation de la pratique et d'autres opportunités identifiées. Collaborer activement avec le président et l'équipe de haute direction pour établir des objectifs de croissance à court et à long terme et des mesures de responsabilité claires.
Direction générale/direction commerciale : atteindre tous les objectifs financiers, opérationnels et clients de l'entreprise, conformément à la stratégie de l'entreprise. Assurer la gestion opérationnel quotidien et la gestion des P&L de l'entreprise dans toutes les fonctions, ainsi qu'une vision de la création de valeur à court et à long terme. Activez l’équipe et les capacités ainsi que celles des fournisseurs en première ligne de l’entreprise pour réussir.
Opérations : diriger des opérations hautement performantes, soutenues par le développement continu d'une infrastructure, de processus et d'efficacité opérationnelle appropriés pour maximiser la productivité et la performance financière emplacement par emplacement et globalement à travers le réseau. Maintenir les normes de qualité les plus élevées et les meilleures pratiques et soutenir la stratégie de croissance globale. Collaborez avec le marketing pour définir la stratégie de mise sur le marché et envisager toutes les alternatives stratégiques pour créer de la valeur et capturer des opportunités commerciales.
Commercial : Maintenir une « vue à 360 degrés » de l'entreprise et des besoins des patients afin de développer une vision et des stratégies commerciales dans le contexte de l'écosystème de la santé plus large et de la chaîne de valeur dans son ensemble. Fournir les disciplines commerciales, l'infrastructure, les processus et les systèmes nécessaires pour aider l'équipe à se connecter avec les clients sur toutes les plateformes pertinentes. Élargir la gamme de services et l'ensemble de solutions pour maximiser les retours sur les sites situés dans la zone de couverture de l'entreprise
Intégration : intégrer avec succès les acquisitions et générer une expérience d'intégration engageante qui soutient l'engagement des membres de l'équipe et de solides performances de la pratique dès le premier jour.
Talent et culture : adoptez une approche active de gestion des talents pour intégrer, encadrer et inspirer les leaders les plus performants du secteur. Améliorer continuellement les talents grâce à une approche rigoureuse du développement des talents, de la planification de la relève et du recrutement. Favoriser une culture d'entreprise forte qui valorise l'action, le travail acharné, la responsabilité personnelle et le travail d'équipe en assurant un leadership visible grâce à la communication à tous les niveaux.
Ce que nous recherchons
- Baccalauréat en administration des affaires, commerce, Baccalauréat en administration, programme de formation professionnelle CPA, diplôme d'etudes supérieure de préférence.
- Le bilinguisme (français et anglais) sera essentiel car le rôle comportera des interactions à l'échelle nationale et au niveau de la direction.
- Minimum de 10 ans d'expérience dans des rôles de haute direction en tant que PDG, COO ou autre rôle de haute direction au sein d'une entreprise située en contact avec des patients ou des consommateurs, avec les soins de santé comme préférence.
- Expérience avérée dans la gestion d'une entreprise de taille et de complexité similaires, y compris la gestion de P&L de plus de 100 millions de dollars.
- Sens aigu des affaires et des finances et capacité démontrée à gérer habilement le personnel, la capacité, le retour sur investissement, le budget, les marges, les offres de services et de produits afin de mettre en œuvre et de générer des résultats opérationnels stratégiques et pertinents.
- Capacité avérée à promouvoir une culture et un engagement forts dans un environnement multi-sites à grande échelle et une culture d'équipe basée sur des valeurs.
- Compréhension détaillée de l'économie d'entreprise et de la dynamique organisationnelle de la prestation de services dans les petites cliniques.
- Capacité démontrée à élaborer des analyses de rentabilisation solides et à présenter des idées et des recommandations au niveau de la direction et du conseil d'administration.
- Collaborateur relationnel qui forme un partenariat approfondi avec ses pairs des domaines des finances, des ressources humaines, du marketing et de la technologie.
- Capacité avérée à définir la stratégie des programmes et des produits de croissance et à diriger une équipe de spécialistes produits/verticaux.
- Compréhension détaillée de l'économie d'entreprise et de la dynamique organisationnelle de la prestation de services dans les petites cliniques.
- Capacité démontrée à établir des relations pour améliorer la qualité et l’efficacité du service.
- Compétences avancées en organisation, en gestion de projet et en communication écrite et orale
À propos de Dentalcorp
Dentalcorp est le réseau dentaire le plus grand et en plus forte croissance au Canada, engagé à faire progresser le bien-être général des Canadiens en offrant les meilleurs résultats cliniques et des expériences inoubliables. Dentalcorp acquiert des cliniques dentaires de premier plan, unissant son réseau dans un objectif commun : être le réseau de soins de santé le plus fiable au Canada. Tirant parti de sa technologie, de son savoir-faire et de son envergure à la pointe de l'industrie, Dentalcorp offre aux professionnels l'opportunité unique de conserver leur autonomie clinique tout en libérant leur potentiel de croissance future.
Les candidats doivent être légalement autorisés à travailler au Canada. Chez Dentalcorp, nous reconnaissons que l'inclusivité et la diversité renforcent notre culture et nous rendent meilleurs. Nous nous engageons à faire en sorte que les talents que nous embauchons reflètent la diversité des communautés et des patients que nous servons. Afin d'assurer l'égalité des chances pour tous les candidats, nous encourageons fortement les candidats nécessitant un accommodement à en informer leur recruteur lors du processus de recrutement/sélection. Nous remercions tous les candidats d'avoir pris le temps de postuler, cependant, seules les personnes sélectionnées pour une entrevue seront contactées.
Postuler
Who you are
You are an innovative, service-oriented individual who is excited to be part of a fast-growing organization that is supporting excellence in healthcare. Passionate about working in a company that prioritizes values and fosters a great culture, you are committed to living those values daily while role modeling values-based leadership.
As a People Business Partner, you thrive in a collaborative environment where excellent service is your ultimate goal. Hands-on and solutions-oriented, you excel at identifying innovative approaches to support Operations stakeholders and the organization. Driven by excellence, you are eager to contribute to the success of one of Canada’s Best Managed Companies.
In this role, you will operate within a model that includes Centers of Excellence (COEs) and HR Shared Services, serving as a strategic partner to organizational leaders. While hands on support and dealing with reactive HR related issues will still be required, you will have worked in a strategic business partner role previously and know how to align business and people strategies to foster a culture that supports achieving business objectives. Your key focus areas will include employee relations, talent management, organizational development, and the implementation of People and Organization (P&O) programs.
Based in Alberta, you will work remotely, with travel as needed to support practices and leaders across the province. Partnering closely with our Director, Operations, and Regional Managers, you will provide HR leadership and strategic support to your assigned region. As a collaborative member of the HR team, you will assess practice-level needs and proactively design and implement HR solutions aligned with Dentalcorp’s strategic priorities.
In this role you will
Act as a strategic and trusted partner, providing guidance to regional leadership (Directors of Operations and Regional Managers), on strategic, tactical, and operational people issues.
Support the implementation of the Provincial People strategy, ensuring alignment with organizational goals through the HR balanced scorecard.
Collaborate with regional leadership to advance key People initiatives, including learning and development, rewards, recognition, and culture programs, ensuring they align with regional priorities. Facilitate workshops and lead training sessions to support program success.
Advise regional leadership on performance management and employee relations, ensuring consistent application of policies across locations.
Champion culture and engagement initiatives to enhance the employee experience and drive regional satisfaction.
Act as a change agent to ensure smooth adoption of new People initiatives, tools, and processes.
Utilize workforce analytics to identify trends and opportunities, providing actionable insights to support leadership decisions and people metrics.
Track and measure HR initiatives using metrics such as engagement, turnover, and productivity, adapting strategies to drive continuous improvement.
Drive solutions to improve the employee experience, aligning with organizational strategies and fostering a positive culture.
Collaborate with regional leadership to build succession plans, identify critical roles, and create development opportunities to reduce external recruitment and improve retention.
Coach operational leaders to build leadership capability, empowering them to effectively lead, develop, and engage teams.
Partner with operational leaders to address workplace relations issues, investigations, and terminations, ensuring fair, consistent outcomes and compliance with labor laws and regulations in collaboration with the Legal team as needed.
Ensure compliance with workers' compensation policies and regulations across the region.
Travel up to 50% of the time may be required.
What we’re looking for
Post-graduate education in HR or related field; CHRL designation, or in progress, is considered an asset
5-7 years of Human Resources Business Partnering experience
Demonstrated passion for HR – up to date on current legislation, trends, and best practices
Experience leading complex workplace investigations, and implementing resolutions
A true employee engagement champion and experience supporting engagement in a multi-unit business environment
Strong influence and relationship management skills; ability to develop and maintain relationships with multiple stakeholders
Proven ability to analyze information, and develop strategies to address
Strong business acumen
Proficient with MS Office Suite (Word, Excel, PowerPoint, Access, Visio)
About Dentalcorp
Dentalcorp is Canada’s largest and fastest growing network of dental practices, committed to advancing the overall well-being of Canadians by delivering the best clinical outcomes and unforgettable experiences. Dentalcorp acquires leading dental practices, uniting its network in a common goal: to be Canada’s most trusted healthcare network. Leveraging its industry-leading technology, know-how and scale, Dentalcorp offers professionals the unique opportunity to retain their clinical autonomy while unlocking their potential for future growth.
Candidates must be legally eligible to work in Canada. At Dentalcorp, we recognize that inclusivity and diversity strengthen our culture and make us better. We are committed to ensuring that the talent we hire is reflective of the diverse communities and patients we serve. To ensure equal opportunity for all candidates, we strongly encourage applicants requiring an accommodation to let their recruiter know during the recruitment/selection process. We appreciate all applicants for taking the time to apply, however, only those selected for an interview will be contacted.
Who you are
You are an innovative, service-oriented individual who is excited to be part of a fast-growing organization that is supporting excellence in healthcare. Passionate about working in a company that prioritizes values and fosters a great culture, you are committed to living those values daily while role modeling values-based leadership.
As a People Business Partner, you thrive in a collaborative environment where excellent service is your ultimate goal. Hands-on and solutions-oriented, you excel at identifying innovative approaches to support Operations stakeholders and the organization. Driven by excellence, you are eager to contribute to the success of one of Canada’s Best Managed Companies.
In this role, you will operate within a model that includes Centers of Excellence (COEs) and HR Shared Services, serving as a strategic partner to organizational leaders. While hands on support and dealing with reactive HR related issues will still be required, you will have worked in a strategic business partner role previously and know how to align business and people strategies to foster a culture that supports achieving business objectives. Your key focus areas will include employee relations, talent management, organizational development, and the implementation of People and Organization (P&O) programs.
Based in Alberta, you will work remotely, with travel as needed to support practices and leaders across the province. Partnering closely with our Director, Operations, and Regional Managers, you will provide HR leadership and strategic support to your assigned region. As a collaborative member of the HR team, you will assess practice-level needs and proactively design and implement HR solutions aligned with Dentalcorp’s strategic priorities.
In this role you will
Act as a strategic and trusted partner, providing guidance to regional leadership (Directors of Operations and Regional Managers), on strategic, tactical, and operational people issues.
Support the implementation of the Provincial People strategy, ensuring alignment with organizational goals through the HR balanced scorecard.
Collaborate with regional leadership to advance key People initiatives, including learning and development, rewards, recognition, and culture programs, ensuring they align with regional priorities. Facilitate workshops and lead training sessions to support program success.
Advise regional leadership on performance management and employee relations, ensuring consistent application of policies across locations.
Champion culture and engagement initiatives to enhance the employee experience and drive regional satisfaction.
Act as a change agent to ensure smooth adoption of new People initiatives, tools, and processes.
Utilize workforce analytics to identify trends and opportunities, providing actionable insights to support leadership decisions and people metrics.
Track and measure HR initiatives using metrics such as engagement, turnover, and productivity, adapting strategies to drive continuous improvement.
Drive solutions to improve the employee experience, aligning with organizational strategies and fostering a positive culture.
Collaborate with regional leadership to build succession plans, identify critical roles, and create development opportunities to reduce external recruitment and improve retention.
Coach operational leaders to build leadership capability, empowering them to effectively lead, develop, and engage teams.
Partner with operational leaders to address workplace relations issues, investigations, and terminations, ensuring fair, consistent outcomes and compliance with labor laws and regulations in collaboration with the Legal team as needed.
Ensure compliance with workers' compensation policies and regulations across the region.
Travel up to 50% of the time may be required.
What we’re looking for
Post-graduate education in HR or related field; CHRL designation, or in progress, is considered an asset
5-7 years of Human Resources Business Partnering experience
Demonstrated passion for HR – up to date on current legislation, trends, and best practices
Experience leading complex workplace investigations, and implementing resolutions
A true employee engagement champion and experience supporting engagement in a multi-unit business environment
Strong influence and relationship management skills; ability to develop and maintain relationships with multiple stakeholders
Proven ability to analyze information, and develop strategies to address
Strong business acumen
Proficient with MS Office Suite (Word, Excel, PowerPoint, Access, Visio)
About Dentalcorp
Dentalcorp is Canada’s largest and fastest growing network of dental practices, committed to advancing the overall well-being of Canadians by delivering the best clinical outcomes and unforgettable experiences. Dentalcorp acquires leading dental practices, uniting its network in a common goal: to be Canada’s most trusted healthcare network. Leveraging its industry-leading technology, know-how and scale, Dentalcorp offers professionals the unique opportunity to retain their clinical autonomy while unlocking their potential for future growth.
Candidates must be legally eligible to work in Canada. At Dentalcorp, we recognize that inclusivity and diversity strengthen our culture and make us better. We are committed to ensuring that the talent we hire is reflective of the diverse communities and patients we serve. To ensure equal opportunity for all candidates, we strongly encourage applicants requiring an accommodation to let their recruiter know during the recruitment/selection process. We appreciate all applicants for taking the time to apply, however, only those selected for an interview will be contacted.
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Canada Atlantique
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Québec
Votre profil
Vous êtes une personne innovatrice, axée sur le service et ravie de faire partie d'une organisation en croissance rapide qui permet aux meilleurs d'être encore meilleurs. Vous êtes responsable pour la province de Québec et avez une vaste expérience de travail dans un cadre supérieur en haut gestion. Vous aimez travailler dans un environnement d'équipe collaboratif, mais appréciez également votre autonomie pour accomplir des tâches et fournir un excellent service à nos partenaires et à leurs équipes. En tant qu'individu motivé par l'excellence, vous êtes impatient de contribuer au succès de l'une des sociétés les mieux gérées au Canada.
Relevant du President de Dentalcorp, le poste s'agit d'un rôle nouvellement créé qui supervisera les opérations au Québec de nos plus de 90 cliniques dentaires et assumera la responsabilité opérationnelle et P&L de plus de 130 millions de dollars de revenus, avec pour mandat d'améliorer la performance du Québec. Le ou la Directeur(trice) Exécutif sera responsable d'une équipe de plus de 1 500 équipiers au Québec. Ce rôle pourrait également avoir des fonctions de soutien supplémentaires qui lui seront rattachées à l'avenir. L'équipe des opérations sur le terrain comprend une équipe de gestionnaires régionaux, qui ont la responsabilité d'environ 20 cliniques dentaires chacun et une directrice des opérations.
Ce rôle sera responsable de superviser les opérations quotidiennes, la performance et la croissance de toutes les cliniques dentaires dans la province de Québec. En partenariat avec les fonctions du centre de soutien, notamment le marketing, l'informatique, les finances et les ressources humaines, vous piloterez une prestation de services qui prend en charge nos pratiques. Le rôle dirigera l'évolution de la fonction Opérations vers une fonction proactive et stratégique capable de développer les cliniques dentaires en utilisant des informations et des meilleures pratiques pour créer de plus grands effets de réseau. Vous aurez la responsabilité de diriger une équipe basée sur l'excellence opérationnelle dans l'exécution, y compris une capacité à diriger le changement, à communiquer et à déployer des plans pour garantir que les programmes et les processus sont mis en œuvre de manière efficace et engageante et à renforcer la marque et la réputation de Dentalcorp par le biais de relations et en créant un partenaire engagé réseau.
Principales Responsabilités:
Stratégie et croissance : élaborer et mettre en œuvre un plan stratégique complet pour une croissance organique dynamique des revenus et de la rentabilité. Développer et exécuter des secteurs de croissance, y compris des programmes pour les implants, l'ortho, l'excellence en hygiène, l'optimisation de la pratique et d'autres opportunités identifiées. Collaborer activement avec le président et l'équipe de haute direction pour établir des objectifs de croissance à court et à long terme et des mesures de responsabilité claires.
Direction générale/direction commerciale : atteindre tous les objectifs financiers, opérationnels et clients de l'entreprise, conformément à la stratégie de l'entreprise. Assurer la gestion opérationnel quotidien et la gestion des P&L de l'entreprise dans toutes les fonctions, ainsi qu'une vision de la création de valeur à court et à long terme. Activez l’équipe et les capacités ainsi que celles des fournisseurs en première ligne de l’entreprise pour réussir.
Opérations : diriger des opérations hautement performantes, soutenues par le développement continu d'une infrastructure, de processus et d'efficacité opérationnelle appropriés pour maximiser la productivité et la performance financière emplacement par emplacement et globalement à travers le réseau. Maintenir les normes de qualité les plus élevées et les meilleures pratiques et soutenir la stratégie de croissance globale. Collaborez avec le marketing pour définir la stratégie de mise sur le marché et envisager toutes les alternatives stratégiques pour créer de la valeur et capturer des opportunités commerciales.
Commercial : Maintenir une « vue à 360 degrés » de l'entreprise et des besoins des patients afin de développer une vision et des stratégies commerciales dans le contexte de l'écosystème de la santé plus large et de la chaîne de valeur dans son ensemble. Fournir les disciplines commerciales, l'infrastructure, les processus et les systèmes nécessaires pour aider l'équipe à se connecter avec les clients sur toutes les plateformes pertinentes. Élargir la gamme de services et l'ensemble de solutions pour maximiser les retours sur les sites situés dans la zone de couverture de l'entreprise
Intégration : intégrer avec succès les acquisitions et générer une expérience d'intégration engageante qui soutient l'engagement des membres de l'équipe et de solides performances de la pratique dès le premier jour.
Talent et culture : adoptez une approche active de gestion des talents pour intégrer, encadrer et inspirer les leaders les plus performants du secteur. Améliorer continuellement les talents grâce à une approche rigoureuse du développement des talents, de la planification de la relève et du recrutement. Favoriser une culture d'entreprise forte qui valorise l'action, le travail acharné, la responsabilité personnelle et le travail d'équipe en assurant un leadership visible grâce à la communication à tous les niveaux.
Ce que nous recherchons
- Baccalauréat en administration des affaires, commerce, Baccalauréat en administration, programme de formation professionnelle CPA, diplôme d'etudes supérieure de préférence.
- Le bilinguisme (français et anglais) sera essentiel car le rôle comportera des interactions à l'échelle nationale et au niveau de la direction.
- Minimum de 10 ans d'expérience dans des rôles de haute direction en tant que PDG, COO ou autre rôle de haute direction au sein d'une entreprise située en contact avec des patients ou des consommateurs, avec les soins de santé comme préférence.
- Expérience avérée dans la gestion d'une entreprise de taille et de complexité similaires, y compris la gestion de P&L de plus de 100 millions de dollars.
- Sens aigu des affaires et des finances et capacité démontrée à gérer habilement le personnel, la capacité, le retour sur investissement, le budget, les marges, les offres de services et de produits afin de mettre en œuvre et de générer des résultats opérationnels stratégiques et pertinents.
- Capacité avérée à promouvoir une culture et un engagement forts dans un environnement multi-sites à grande échelle et une culture d'équipe basée sur des valeurs.
- Compréhension détaillée de l'économie d'entreprise et de la dynamique organisationnelle de la prestation de services dans les petites cliniques.
- Capacité démontrée à élaborer des analyses de rentabilisation solides et à présenter des idées et des recommandations au niveau de la direction et du conseil d'administration.
- Collaborateur relationnel qui forme un partenariat approfondi avec ses pairs des domaines des finances, des ressources humaines, du marketing et de la technologie.
- Capacité avérée à définir la stratégie des programmes et des produits de croissance et à diriger une équipe de spécialistes produits/verticaux.
- Compréhension détaillée de l'économie d'entreprise et de la dynamique organisationnelle de la prestation de services dans les petites cliniques.
- Capacité démontrée à établir des relations pour améliorer la qualité et l’efficacité du service.
- Compétences avancées en organisation, en gestion de projet et en communication écrite et orale
À propos de Dentalcorp
Dentalcorp est le réseau dentaire le plus grand et en plus forte croissance au Canada, engagé à faire progresser le bien-être général des Canadiens en offrant les meilleurs résultats cliniques et des expériences inoubliables. Dentalcorp acquiert des cliniques dentaires de premier plan, unissant son réseau dans un objectif commun : être le réseau de soins de santé le plus fiable au Canada. Tirant parti de sa technologie, de son savoir-faire et de son envergure à la pointe de l'industrie, Dentalcorp offre aux professionnels l'opportunité unique de conserver leur autonomie clinique tout en libérant leur potentiel de croissance future.
Les candidats doivent être légalement autorisés à travailler au Canada. Chez Dentalcorp, nous reconnaissons que l'inclusivité et la diversité renforcent notre culture et nous rendent meilleurs. Nous nous engageons à faire en sorte que les talents que nous embauchons reflètent la diversité des communautés et des patients que nous servons. Afin d'assurer l'égalité des chances pour tous les candidats, nous encourageons fortement les candidats nécessitant un accommodement à en informer leur recruteur lors du processus de recrutement/sélection. Nous remercions tous les candidats d'avoir pris le temps de postuler, cependant, seules les personnes sélectionnées pour une entrevue seront contactées.
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Ontario
Who you are
You are a service-oriented individual who is excited to be a part of a fast-growing organization that enables the best to be even better. As a self-motivated and experienced IT Security Manager working in a busy IT department, you seek the opportunity to provide your expertise and drive change within an exciting industry. You take ownership of implementing and managing cutting-edge technologies, ensuring the highest standards of security. You love working in a collaborative team environment but also enjoy your autonomy to accomplish tasks and provide excellent service to our Support Centre team members. Driven by excellence and keeping abreast of industry security trends and developments, you are eager to contribute to the success of one of Canada’s Best Managed companies.
Located at dentalcorp’s Toronto Support Centre and reporting to the Director, IT Operations. The ideal candidate would possess a blend of technical expertise, leadership skills, and experience in cyber security.
Role Overview- Manage the security operations team, while fostering a culture of accountability, professional development, high performance, and ethical behaviours
- Align standards, frameworks and security with the overall business and technology strategy
- Identify and communicate current and emerging security threats to the business
- Identify security design gaps in Dentalcorp’s existing security posture and propose architectural enhancements or changes
- Work with members of the security team to investigate and bring to a close security breaches and cyber security incidents.
- Work closely with internal teams and third-party providers to ensure seamless integration and effectiveness of security technologies and processes
- Own and manage various security technologies to ensure the highest standard of security
- Own and manage vulnerability management, including performing monthly Microsoft patch scans and quarterly vulnerability assessments, reporting results to management, and championing the remediation process.
- Attend Change Advisory Board meetings to ensure that changes requested do not expose dentalcorp to undue risk
- Develop, improve and manage data-driven metrics reporting on key performance indicators including anti-virus statistics, management of cyber incidents and operational activities
- Facilitate financial and regulatory IT audits, drive PCI/PPI compliance, and achieve high service level availability through regular security monitoring, scanning, and audit coordination
What we’re looking for
- Minimum 3 – 5 years experience in security architecture, demonstrating solutions delivery, principles and emerging technologies, designing and implementing security solutions including continuous monitoring and making improvements to those solutions.
- A professional certification (or suitable compensating experience) in the audit (CISA, etc) or security field (CISSP or CISM for instance)
- Familiarity in any of the traditional audit frameworks (COBiT, SOC Type II)
- Strong experience in privacy regulations (PIPEDA, HIPAA, CASL or equivalent)
- Exposure to forensic toolkits with a particular emphasis on IT-related knowledge
- Proven success at traditional and Agile project management software development methodologies, strong time management skills, interpersonal and conflict resolution & management expertise
- Demonstrated leadership and decision-making skills
- A strong ability to influence and discuss complex technology problems in business language
- Must be an excellent and polished communicator who may be called upon to create and present materials to senior leadership
- The ideal candidate will be a fast-learning multi-tasker with the ability to adjust his/her outlook and leadership style to respond to quickly changing business priorities and the ability to seize opportunities to improve our technology processes and footprint while managing multiple demands concurrently
About Dentalcorp
Dentalcorp is Canada's largest and fastest growing network of dental practices, committed to advancing the overall well-being of Canadians by delivering the best clinical outcomes and unforgettable experiences. Dentalcorp acquires leading dental practices, uniting its network in a common goal: to be Canada's most trusted healthcare network. Leveraging its industry-leading technology, know-how and scale, Dentalcorp offers professionals the unique opportunity to retain their clinical autonomy while unlocking their potential for future growth.
Candidates must be legally eligible to work in Canada. At Dentalcorp, we recognize that inclusivity and diversity strengthen our culture and make us better. We are committed to ensuring that the talent we hire is reflective of the diverse communities and patients we serve. To ensure equal opportunity for all candidates, we strongly encourage applicants requiring an accommodation to let their recruiter know during the recruitment/selection process. We appreciate all applicants for taking the time to apply, however, only those selected for an interview will be contacted.
PostulerAnticipated Start: January 2025
This is a 14 month long Maternity Leave Op- Full Time Contract Position
Who you are
You are a service-oriented individual who is excited to be a part of a fast-growing organization that enables the best to be even better. You have strong experience with Accounts Payable and vendor reconciliations and are looking for the opportunity to provide your expertise to drive change within an exciting industry. You love working in a collaborative team environment, but also enjoy your autonomy to accomplish tasks and provide excellent service to our Partners and their teams. As an individual who is driven by excellence, you are eager to contribute the success of one of Canada’s Best Managed companies.
This is role is based out of Dentalcorp’s Toronto Support Centre. Working with the full cycle, fast-paced Accounts Payable (AP) department, you will be responsible for reconciling, monitoring and analyzing vendor accounts using system reports and vendor statements. As Senior Accounts Payable Coordinator, you will also communicate and resolve overdue and unpaid invoices with both vendors and practices, and process payments in an efficient and timely manner.
In this role, you will
- Conduct regular reconciliations of large vendor accounts to ensure accuracy and accounts are up to date.
- Collaborate and conduct meetings with vendors to address any discrepancies and maintain vendor relationships.
- Identify opportunities for process improvements within the accounts payable function.
- Work closely with cross-functional teams to align accounts payable activities with organizational goals.
- Utilize and optimize accounts payable systems for accuracy and efficiency.
- Serve as a back-up for other AP functions.
- Undertake ad‐hoc duties as assigned.
- Assist with other special projects.
PostulerWhat we’re looking for
- Bachelor’s degree in Accounting, Finance, or related field
- 3-5 years of AP and vendor reconciliation experience in a high volume, fast-paced environment
- Intermediate to Advanced Excel skills
- Excellent analytical and time management skills
- Excellent communication and customer service skills
- A high level attention to detail is required
- Team player as well as ability to work independently
- Experience with NetSuite or Coupa an asset
About Dentalcorp
Dentalcorp is Canada’s largest and fastest growing network of dental Practices, committed to advancing the overall well-being of Canadians by delivering the best clinical outcomes and unforgettable experiences. Dentalcorp acquires leading dental Practices, uniting its network in a common goal: to be Canada’s most trusted healthcare network. Leveraging its industry-leading technology, know-how and scale, Dentalcorp offers professionals the unique opportunity to retain their clinical autonomy while unlocking their potential for future growth.
Candidates must be legally eligible to work in Canada. At Dentalcorp, we recognize that inclusivity and diversity strengthen our culture and make us better. We are committed to ensuring that the talent we hire is reflective of the diverse communities and Patients we serve. To ensure equal opportunity for all candidates, we strongly encourage applicants requiring an accommodation to let their recruiter know during the recruitment/selection process. We appreciate all applicants for taking the time to apply, however, only those selected for an interview will be contacted.
Who you are
You are a service-oriented individual who is excited to be a part of a fast-growing organization that enables the best to be even better. You have experience in construction or project management, ideally within the dental industry, and are looking for the opportunity to provide your expertise to drive change within an exciting industry. You love working in a collaborative team environment, but also enjoy your autonomy to accomplish tasks and provide excellent service to our dental practices and their teams.
This opportunity can be based anywhere is Canada. The Bilingual Project Manager will play an integral role in the execution of leasehold capital projects across Canada and will report to the Director, Construction & Maintenance Services. This role has the ability to evolve as the organization continues to grow and enhance capabilities and processes.
In this role, you will
- Execute on leasehold capital projects, including renovations, expansions, relocations, de novos and consolidation of existing dental practices
- Lead cross-functional teams in the execution of assigned projects, including the pertinent Support Centre departments, practice teams, designers, engineers, contractors and dental suppliers
- Track progress and provide regular updates to all stakeholders, inclusive of key dates, milestones, budget status and timelines
- Maintain working folders for assigned projects, including, but not limited to, the aggregation of drawings, quotes, approvals, permit documents and equipment selections
- Provide ad-hoc support to our practices as it relates to day-to-day maintenance needs
What we’re looking for- 5+ years of Project Management experience
- Must be fluently bilingual in French and English as the role will have a National scope
- Experience in dental leading renovation projects would be considered a strong asset
- Experience in dental or with a large, multi-unit tenant considered an asset
- PMP designation considered an asset
- Strong ability to lead and organize a project team and ensure dates and budgets are adhered to
- Experience reading and interpreting design, engineering and construction drawings
- Knowledge of dental equipment and dental practice operations is preferred
- Ability to travel across Canada is required (travel can be up to 25% based on project locations)
- Excellent verbal and written communication, and interpersonal skills
About Dentalcorp
Dentalcorp is Canada’s largest and fastest growing network of dental practices, committed to advancing the overall well-being of Canadians by delivering the best clinical outcomes and unforgettable experiences. Dentalcorp acquires leading dental practices, uniting its network in a common goal: to be Canada’s most trusted healthcare network. Leveraging its industry-leading technology, know-how and scale, Dentalcorp offers professionals the unique opportunity to retain their clinical autonomy while unlocking their potential for future growth.
Candidates must be legally eligible to work in Canada. At Dentalcorp, we recognize that inclusivity and diversity strengthen our culture and make us better. We are committed to ensuring that the talent we hire is reflective of the diverse communities and patients we serve. To ensure equal opportunity for all candidates, we strongly encourage applicants requiring an accommodation to let their recruiter know during the recruitment/selection process. We appreciate all applicants for taking the time to apply, however, only those selected for an interview will be contacted.
Qui vous êtes
Vous êtes une personne orientée vers le service et enthousiaste à l'idée de faire partie d'une organisation en croissance rapide qui permet aux meilleurs d'être encore meilleurs. Vous avez de l'expérience en construction ou en gestion de projet, idéalement au sein de l'industrie dentaire, et recherchez l'opportunité de mettre votre expertise au service du changement au sein d'un secteur passionnant. Vous aimez travailler dans un environnement d'équipe collaboratif, mais appréciez également votre autonomie pour accomplir des tâches et fournir un excellent service à nos cliniques dentaires et à leurs équipes.
Cette opportunité peut être basée n'importe où au Canada. Le ou la gestionnaire de projet bilingue jouera un rôle essentiel dans l'exécution de projets d'immobilisation à travers le Canada et relèvera du directeur, Services de construction et d'entretien. Ce rôle a la capacité d'évoluer à mesure que l'organisation continue de croître et d'améliorer ses capacités et ses processus.
Dans ce rôle, vous allez
- Exécuter des projets d'immobilisations, y compris les rénovations, les agrandissements, les déménagements, les de novos et la consolidation des cabinets dentaires existants.
- Diriger des équipes interfonctionnelles dans l'exécution des projets assignés, y compris les départements pertinents du centre de support, les équipes de cabinet, les concepteurs, les ingénieurs, les entrepreneurs et les fournisseurs dentaires.
- Suivre les progrès et fournir des mises à jour régulières à toutes les parties prenantes, y compris les dates clés, les jalons, l'état du budget et les échéanciers.
- Tenir à jour les dossiers de travail pour les projets assignés, y compris, mais sans s'y limiter, l'agrégation des dessins, des devis, des approbations, des documents de permis et des sélections d'équipement.
- Fournir un soutien ad hoc à nos pratiques en ce qui concerne les besoins de maintenance quotidiens
Ce que nous recherchons
- 5+ années d'expérience en gestion de projet
- Doit être parfaitement bilingue en français et en anglais car le rôle aura une portée nationale
- Une expérience dans des projets de rénovation dentaire de premier plan serait considérée comme un atout majeur.
- Expérience en soins dentaires ou auprès d'un grand locataire multi-logements considéré comme un atout
- Titre PMP considéré comme un atout
- Forte capacité à diriger et à organiser une équipe de projet et à garantir le respect des dates et des budgets
- Expérience en lecture et en interprétation de dessins de conception, d'ingénierie et de construction
- La connaissance de l'équipement dentaire et des opérations du cabinet dentaire est préférable.
- La capacité de voyager à travers le Canada est requise (les déplacements peuvent aller jusqu'à 25 % en fonction des emplacements du projet)
- Excellentes communications verbales et écrites et compétences interpersonnelles
À propos de Dentalcorp
Dentalcorp est le réseau dentaire le plus grand et en plus forte croissance au Canada, engagé à faire progresser le bien-être général des Canadiens en offrant les meilleurs résultats cliniques et des expériences inoubliables. Dentalcorp acquiert des cliniques dentaires de premier plan, unissant son réseau dans un objectif commun : être le réseau de soins de santé le plus fiable au Canada. Tirant parti de sa technologie, de son savoir-faire et de son envergure à la pointe de l'industrie, Dentalcorp offre aux professionnels l'opportunité unique de conserver leur autonomie clinique tout en libérant leur potentiel de croissance future.
Les candidats doivent être légalement autorisés à travailler au Canada. Chez Dentalcorp, nous reconnaissons que l'inclusivité et la diversité renforcent notre culture et nous rendent meilleurs. Nous nous engageons à faire en sorte que les talents que nous embauchons reflètent la diversité des communautés et des patients que nous servons. Afin d'assurer l'égalité des chances pour tous les candidats, nous encourageons fortement les candidats nécessitant un accommodement à en informer leur recruteur lors du processus de recrutement/sélection. Nous remercions tous les candidats d'avoir pris le temps de postuler, cependant, seules les personnes sélectionnées pour une entrevue seront contactées.
PostulerWho you are
You are a service-oriented individual who is excited to be a part of a fast-growing organization that enables the best to be even better. You have experience in construction or project management, ideally within the dental industry, and are looking for the opportunity to provide your expertise to drive change within an exciting industry. You love working in a collaborative team environment, but also enjoy your autonomy to accomplish tasks and provide excellent service to our dental practices and their teams.
This opportunity can be based anywhere is Canada. The Project Manager will play an integral role in the execution of leasehold capital projects across Canada and will report to the Director, Construction & Maintenance Services. This role has the ability to evolve as the organization continues to grow and enhance capabilities and processes.
In this role, you will
- Execute on leasehold capital projects, including renovations, expansions, relocations, de novos and consolidation of existing dental practices
- Lead cross-functional teams in the execution of assigned projects, including the pertinent Support Centre departments, practice teams, designers, engineers, contractors and dental suppliers
- Track progress and provide regular updates to all stakeholders, inclusive of key dates, milestones, budget status and timelines
- Maintain working folders for assigned projects, including, but not limited to, the aggregation of drawings, quotes, approvals, permit documents and equipment selections
- Provide ad-hoc support to our practices as it relates to day-to-day maintenance needs
What We’re Looking For
- 5+ years of Project Management experience
- Experience in dental leading renovation projects would be considered a strong asset
- Experience in dental or with a large, multi-unit tenant considered an asset
- PMP designation considered an asset
- Strong ability to lead and organize a project team and ensure dates and budgets are adhered to
- Experience reading and interpreting design, engineering and construction drawings
- Knowledge of dental equipment and dental practice operations is preferred
- Ability to travel across Canada is required (travel can be up to 25% based on project locations)
- Excellent verbal and written communication, and interpersonal skills
About Dentalcorp
Dentalcorp is Canada’s largest and fastest growing network of dental practices, committed to advancing the overall well-being of Canadians by delivering the best clinical outcomes and unforgettable experiences. Dentalcorp acquires leading dental practices, uniting its network in a common goal: to be Canada’s most trusted healthcare network. Leveraging its industry-leading technology, know-how and scale, Dentalcorp offers professionals the unique opportunity to retain their clinical autonomy while unlocking their potential for future growth.
Candidates must be legally eligible to work in Canada. At Dentalcorp, we recognize that inclusivity and diversity strengthen our culture and make us better. We are committed to ensuring that the talent we hire is reflective of the diverse communities and patients we serve. To ensure equal opportunity for all candidates, we strongly encourage applicants requiring an accommodation to let their recruiter know during the recruitment/selection process. We appreciate all applicants for taking the time to apply, however, only those selected for an interview will be contacted.
PostulerWe would support with Transfer and Relocation for those candidates located outside of the GTA area.
Who you are
You are a service-oriented individual who is excited to be a part of a fast-growing organization. As experienced bilingual counsel, you bring subject matter expertise related to privacy, risk management and regulatory compliance within the healthcare industry. You are looking for the opportunity to continue your learning and drive change within a healthcare company. You love working in a collaborative team environment, but also enjoy your autonomy to accomplish tasks and provide excellent service to our dental professionals and their teams.
This opportunity is based out of Dentalcorp's Toronto Support Centre 4 days a week Monday to Thursday and Fridays are work from home. You will be responsible for conducting legal research, overseeing legal matters relating to privacy and health law. You will provide support across a broad range of issues required by our partners, dentists, dental office staff and cross-functional departments. As a proactive advisor to the business, you will ensure regulatory changes are anticipated and best practices implemented. Your dedication to our practices’ success will drive you to ensure they always receive high quality support and guidance.
In this role, you will be responsible for
- Supporting cross-functional departments as they turn regulatory challenges into opportunities.
- Providing support to help the company grow sustainably, and ethically.
- Reviewing provincial standards, bylaws, and legislation, from coast to coast, to advise a broad range of stakeholders on regulatory matters and pertinent legal issues.
- Helping dental professionals avoid and respond to informal and formal regulatory complaints, drafting releases and assisting with other correspondence.
- Identifying and actively managing claims to prevent lawsuits and minimize liability.
- Working closely with our Marketing department, to ensure compliance with all applicable advertising regulations.
- Liaising with external regulatory and governmental bodies to ensure ongoing compliance in a shifting regulatory landscape.
- Coordinating with our network of dental practices to ensure that day to day business activities adhere to Dentalcorp’s compliance program and local standards.
What We're Looking For
- A member in good standing of the Law Society of Ontario or Québec, with a university degree in law (LLB or JD) and a License to practice law in Ontario or Québec.
- Must be fluently bilingual in French and English as the role has a National scope and will support our network across Canada
- 1+ years’ experience as a Lawyer in a regulatory body, multi-location corporation and the Healthcare industry.
- Excellent interpersonal, written/oral communication and time management skills.
- Early adopter of legal technology who is up to date with benefits of using AI.
- Enjoy working in a fast-paced environment, meet legally mandated timelines, and handle multiple demands simultaneously.
- Creative problem solver.
- Excellent analytical and research skills with strong attention to detail.
- Proven ability to work autonomously with excellent judgment.
- A team-player who is comfortable and effective in an environment where there are varied stakeholders asking for assistance.
About Dentalcorp
Dentalcorp is Canada's largest and fastest growing network of dental practices, committed to advancing the overall well-being of Canadians by delivering the best clinical outcomes and unforgettable experiences. Dentalcorp acquires leading dental practices, uniting its network in a common goal: to be Canada's most trusted healthcare network. Leveraging its industry-leading technology, know-how and scale, Dentalcorp offers professionals the unique opportunity to retain their clinical autonomy while unlocking their potential for future growth.
Candidates must be legally eligible to work in Canada. At Dentalcorp, we recognize that inclusivity and diversity strengthen our culture and make us better. We are committed to ensuring that the talent we hire is reflective of the diverse communities and patients we serve. To ensure equal opportunity for all candidates, we strongly encourage applicants requiring an accommodation to let their recruiter know during the recruitment/selection process. We appreciate all applicants for taking the time to apply, however, only those selected for an interview will be contacted.
Nous soutiendrons le transfert et la réinstallation pour les candidats situés en dehors de la région du Grand Toronto.
Vous êtes
Vous êtes une personne orientée vers le service et enthousiaste à l'idée de faire partie d'une organisation en croissance rapide qui permet aux meilleurs d'être encore meilleurs. En tant qu'avocate bilingue expérimenté, vous apportez une expertise en matière de confidentialité, de gestion des risques et de conformité réglementaire au sein du secteur des soins de santé. Vous recherchez l'opportunité de poursuivre votre apprentissage et de conduire le changement au sein d'une entreprise de santé. Vous aimez travailler dans un environnement d'équipe collaboratif, mais appréciez également votre autonomie pour accomplir des tâches et fournir un excellent service à nos partenaires et à leurs équipes.
L'emplacement de cette opportunité est notre siège sociale à Toronto du lundi au jeudi et vendredi en télétravail. Vous serez chargé de mener des recherches juridiques et de superviser les questions juridiques liées à la vie privée et au droit de la santé. Vous fournirez un soutien sur un large éventail de problèmes requis par nos partenaires, les dentistes, le personnel des cabinets dentaires et les services interfonctionnels. En tant que conseiller proactif auprès de l'entreprise, vous vous assurerez que les changements réglementaires sont anticipés et que les meilleures pratiques sont mises en œuvre. Votre dévouement au succès de nos cliniques dentaires vous poussera à veiller à ce qu’ils reçoivent toujours un soutien et des conseils de haute qualité.
Dans ce rôle, vous allez
- Soutenir les départements interfonctionnels alors qu’ils transforment les défis réglementaires en opportunités.
- Fournir un soutien pour aider l’entreprise à se développer de manière durable et éthique.
- Examiner les normes, règlements et lois provinciaux, d'un océan à l'autre, pour conseiller un large éventail d'intervenants sur les questions réglementaires et les questions juridiques pertinentes.
- Aider les professionnels dentaires à éviter et à répondre aux plaintes réglementaires informelles et formelles, à rédiger des décharges et à répondre à d'autres correspondances.
- Identifier et gérer activement les réclamations pour prévenir les poursuites et minimiser la responsabilité.
- Travailler en étroite collaboration avec notre service marketing, pour assurer le respect de toutes les réglementations applicables en matière de publicité.
- Assurer la liaison avec les organismes de réglementation et gouvernementaux externes pour assurer une conformité continue dans un paysage réglementaire en évolution.
- Coordonner avec notre réseau de cabinets dentaires pour garantir que les activités commerciales quotidiennes respectent le programme de conformité de Dentalcorp et les normes locales.
Ce que nous recherchons
Membre en règle du Barreau de l'Ontario ou Québec, titulaire d'un diplôme universitaire en droit (LLB ou JD) et d'un permis pour exercer le droit en Ontario ou Québec.
Doit être parfaitement bilingue en français et en anglais car le rôle a une portée nationale et soutiendra notre réseau à travers le Canada.
Au moins un an d'expérience en tant qu'avocat au sein d'un organisme de réglementation, d'une entreprise multisite et du secteur de la santé.
Excellentes compétences interpersonnelles, en communication écrite/orale et en gestion du temps.
Adopteur précoce de la technologie juridique et à jour avec les avantages de l’utilisation de l’IA.
Aimez travailler dans un environnement en évolution rapide, respectez les délais légaux et gérez plusieurs demandes simultanément.
Solutionneur de problèmes créatif.
Excellentes compétences analytiques et de recherche avec une grande attention aux détails.
Capacité avérée à travailler de manière autonome avec un excellent jugement.
Un joueur d'équipe, à l'aise et efficace dans un environnement où des intervenants variés demandent de l'aide.
À propos de Dentalcorp
Dentalcorp est le réseau dentaire le plus grand et en plus forte croissance au Canada, engagé à faire progresser le bien-être général des Canadiens en offrant les meilleurs résultats cliniques et des expériences inoubliables. Dentalcorp acquiert des cliniques dentaires de premier plan, unissant son réseau dans un objectif commun : être le réseau de soins de santé le plus fiable au Canada. Tirant parti de sa technologie, de son savoir-faire et de son envergure à la pointe de l'industrie, Dentalcorp offre aux professionnels l'opportunité unique de conserver leur autonomie clinique tout en libérant leur potentiel de croissance future.
Les candidats doivent être légalement autorisés à travailler au Canada. Chez Dentalcorp, nous reconnaissons que l'inclusivité et la diversité renforcent notre culture et nous rendent meilleurs. Nous nous engageons à faire en sorte que les talents que nous embauchons reflètent la diversité des communautés et des patients que nous servons. Afin d'assurer l'égalité des chances pour tous les candidats, nous encourageons fortement les candidats nécessitant un accommodement à en informer leur recruteur lors du processus de recrutement/sélection. Nous remercions tous les candidats d'avoir pris le temps de postuler, cependant, seules les personnes sélectionnées pour une entrevue seront contactées.
PostulerVotre profil
Vous êtes une personne innovatrice, axée sur le service et ravie de faire partie d'une organisation en croissance rapide qui permet aux meilleurs d'être encore meilleurs. Vous êtes responsable pour la province de Québec et avez une vaste expérience de travail dans un cadre supérieur en haut gestion. Vous aimez travailler dans un environnement d'équipe collaboratif, mais appréciez également votre autonomie pour accomplir des tâches et fournir un excellent service à nos partenaires et à leurs équipes. En tant qu'individu motivé par l'excellence, vous êtes impatient de contribuer au succès de l'une des sociétés les mieux gérées au Canada.
Relevant du President de Dentalcorp, le poste s'agit d'un rôle nouvellement créé qui supervisera les opérations au Québec de nos plus de 90 cliniques dentaires et assumera la responsabilité opérationnelle et P&L de plus de 130 millions de dollars de revenus, avec pour mandat d'améliorer la performance du Québec. Le ou la Directeur(trice) Exécutif sera responsable d'une équipe de plus de 1 500 équipiers au Québec. Ce rôle pourrait également avoir des fonctions de soutien supplémentaires qui lui seront rattachées à l'avenir. L'équipe des opérations sur le terrain comprend une équipe de gestionnaires régionaux, qui ont la responsabilité d'environ 20 cliniques dentaires chacun et une directrice des opérations.
Ce rôle sera responsable de superviser les opérations quotidiennes, la performance et la croissance de toutes les cliniques dentaires dans la province de Québec. En partenariat avec les fonctions du centre de soutien, notamment le marketing, l'informatique, les finances et les ressources humaines, vous piloterez une prestation de services qui prend en charge nos pratiques. Le rôle dirigera l'évolution de la fonction Opérations vers une fonction proactive et stratégique capable de développer les cliniques dentaires en utilisant des informations et des meilleures pratiques pour créer de plus grands effets de réseau. Vous aurez la responsabilité de diriger une équipe basée sur l'excellence opérationnelle dans l'exécution, y compris une capacité à diriger le changement, à communiquer et à déployer des plans pour garantir que les programmes et les processus sont mis en œuvre de manière efficace et engageante et à renforcer la marque et la réputation de Dentalcorp par le biais de relations et en créant un partenaire engagé réseau.
Principales Responsabilités:
Stratégie et croissance : élaborer et mettre en œuvre un plan stratégique complet pour une croissance organique dynamique des revenus et de la rentabilité. Développer et exécuter des secteurs de croissance, y compris des programmes pour les implants, l'ortho, l'excellence en hygiène, l'optimisation de la pratique et d'autres opportunités identifiées. Collaborer activement avec le président et l'équipe de haute direction pour établir des objectifs de croissance à court et à long terme et des mesures de responsabilité claires.
Direction générale/direction commerciale : atteindre tous les objectifs financiers, opérationnels et clients de l'entreprise, conformément à la stratégie de l'entreprise. Assurer la gestion opérationnel quotidien et la gestion des P&L de l'entreprise dans toutes les fonctions, ainsi qu'une vision de la création de valeur à court et à long terme. Activez l’équipe et les capacités ainsi que celles des fournisseurs en première ligne de l’entreprise pour réussir.
Opérations : diriger des opérations hautement performantes, soutenues par le développement continu d'une infrastructure, de processus et d'efficacité opérationnelle appropriés pour maximiser la productivité et la performance financière emplacement par emplacement et globalement à travers le réseau. Maintenir les normes de qualité les plus élevées et les meilleures pratiques et soutenir la stratégie de croissance globale. Collaborez avec le marketing pour définir la stratégie de mise sur le marché et envisager toutes les alternatives stratégiques pour créer de la valeur et capturer des opportunités commerciales.
Commercial : Maintenir une « vue à 360 degrés » de l'entreprise et des besoins des patients afin de développer une vision et des stratégies commerciales dans le contexte de l'écosystème de la santé plus large et de la chaîne de valeur dans son ensemble. Fournir les disciplines commerciales, l'infrastructure, les processus et les systèmes nécessaires pour aider l'équipe à se connecter avec les clients sur toutes les plateformes pertinentes. Élargir la gamme de services et l'ensemble de solutions pour maximiser les retours sur les sites situés dans la zone de couverture de l'entreprise
Intégration : intégrer avec succès les acquisitions et générer une expérience d'intégration engageante qui soutient l'engagement des membres de l'équipe et de solides performances de la pratique dès le premier jour.
Talent et culture : adoptez une approche active de gestion des talents pour intégrer, encadrer et inspirer les leaders les plus performants du secteur. Améliorer continuellement les talents grâce à une approche rigoureuse du développement des talents, de la planification de la relève et du recrutement. Favoriser une culture d'entreprise forte qui valorise l'action, le travail acharné, la responsabilité personnelle et le travail d'équipe en assurant un leadership visible grâce à la communication à tous les niveaux.
Ce que nous recherchons
- Baccalauréat en administration des affaires, commerce, Baccalauréat en administration, programme de formation professionnelle CPA, diplôme d'etudes supérieure de préférence.
- Le bilinguisme (français et anglais) sera essentiel car le rôle comportera des interactions à l'échelle nationale et au niveau de la direction.
- Minimum de 10 ans d'expérience dans des rôles de haute direction en tant que PDG, COO ou autre rôle de haute direction au sein d'une entreprise située en contact avec des patients ou des consommateurs, avec les soins de santé comme préférence.
- Expérience avérée dans la gestion d'une entreprise de taille et de complexité similaires, y compris la gestion de P&L de plus de 100 millions de dollars.
- Sens aigu des affaires et des finances et capacité démontrée à gérer habilement le personnel, la capacité, le retour sur investissement, le budget, les marges, les offres de services et de produits afin de mettre en œuvre et de générer des résultats opérationnels stratégiques et pertinents.
- Capacité avérée à promouvoir une culture et un engagement forts dans un environnement multi-sites à grande échelle et une culture d'équipe basée sur des valeurs.
- Compréhension détaillée de l'économie d'entreprise et de la dynamique organisationnelle de la prestation de services dans les petites cliniques.
- Capacité démontrée à élaborer des analyses de rentabilisation solides et à présenter des idées et des recommandations au niveau de la direction et du conseil d'administration.
- Collaborateur relationnel qui forme un partenariat approfondi avec ses pairs des domaines des finances, des ressources humaines, du marketing et de la technologie.
- Capacité avérée à définir la stratégie des programmes et des produits de croissance et à diriger une équipe de spécialistes produits/verticaux.
- Compréhension détaillée de l'économie d'entreprise et de la dynamique organisationnelle de la prestation de services dans les petites cliniques.
- Capacité démontrée à établir des relations pour améliorer la qualité et l’efficacité du service.
- Compétences avancées en organisation, en gestion de projet et en communication écrite et orale
À propos de Dentalcorp
Dentalcorp est le réseau dentaire le plus grand et en plus forte croissance au Canada, engagé à faire progresser le bien-être général des Canadiens en offrant les meilleurs résultats cliniques et des expériences inoubliables. Dentalcorp acquiert des cliniques dentaires de premier plan, unissant son réseau dans un objectif commun : être le réseau de soins de santé le plus fiable au Canada. Tirant parti de sa technologie, de son savoir-faire et de son envergure à la pointe de l'industrie, Dentalcorp offre aux professionnels l'opportunité unique de conserver leur autonomie clinique tout en libérant leur potentiel de croissance future.
Les candidats doivent être légalement autorisés à travailler au Canada. Chez Dentalcorp, nous reconnaissons que l'inclusivité et la diversité renforcent notre culture et nous rendent meilleurs. Nous nous engageons à faire en sorte que les talents que nous embauchons reflètent la diversité des communautés et des patients que nous servons. Afin d'assurer l'égalité des chances pour tous les candidats, nous encourageons fortement les candidats nécessitant un accommodement à en informer leur recruteur lors du processus de recrutement/sélection. Nous remercions tous les candidats d'avoir pris le temps de postuler, cependant, seules les personnes sélectionnées pour une entrevue seront contactées.
PostulerWho you are
You are an innovative, service-oriented individual who is excited to be part of a fast-growing organization that is supporting excellence in healthcare. Passionate about working in a company that prioritizes values and fosters a great culture, you are committed to living those values daily while role modeling values-based leadership.
As a People Business Partner, you thrive in a collaborative environment where excellent service is your ultimate goal. Hands-on and solutions-oriented, you excel at identifying innovative approaches to support Operations stakeholders and the organization. Driven by excellence, you are eager to contribute to the success of one of Canada’s Best Managed Companies.
In this role, you will operate within a model that includes Centers of Excellence (COEs) and HR Shared Services, serving as a strategic partner to organizational leaders. While hands on support and dealing with reactive HR related issues will still be required, you will have worked in a strategic business partner role previously and know how to align business and people strategies to foster a culture that supports achieving business objectives. Your key focus areas will include employee relations, talent management, organizational development, and the implementation of People and Organization (P&O) programs.
Based in Alberta, you will work remotely, with travel as needed to support practices and leaders across the province. Partnering closely with our Director, Operations, and Regional Managers, you will provide HR leadership and strategic support to your assigned region. As a collaborative member of the HR team, you will assess practice-level needs and proactively design and implement HR solutions aligned with Dentalcorp’s strategic priorities.
In this role you will
Act as a strategic and trusted partner, providing guidance to regional leadership (Directors of Operations and Regional Managers), on strategic, tactical, and operational people issues.
Support the implementation of the Provincial People strategy, ensuring alignment with organizational goals through the HR balanced scorecard.
Collaborate with regional leadership to advance key People initiatives, including learning and development, rewards, recognition, and culture programs, ensuring they align with regional priorities. Facilitate workshops and lead training sessions to support program success.
Advise regional leadership on performance management and employee relations, ensuring consistent application of policies across locations.
Champion culture and engagement initiatives to enhance the employee experience and drive regional satisfaction.
Act as a change agent to ensure smooth adoption of new People initiatives, tools, and processes.
Utilize workforce analytics to identify trends and opportunities, providing actionable insights to support leadership decisions and people metrics.
Track and measure HR initiatives using metrics such as engagement, turnover, and productivity, adapting strategies to drive continuous improvement.
Drive solutions to improve the employee experience, aligning with organizational strategies and fostering a positive culture.
Collaborate with regional leadership to build succession plans, identify critical roles, and create development opportunities to reduce external recruitment and improve retention.
Coach operational leaders to build leadership capability, empowering them to effectively lead, develop, and engage teams.
Partner with operational leaders to address workplace relations issues, investigations, and terminations, ensuring fair, consistent outcomes and compliance with labor laws and regulations in collaboration with the Legal team as needed.
Ensure compliance with workers' compensation policies and regulations across the region.
Travel up to 50% of the time may be required.
What we’re looking for
Post-graduate education in HR or related field; CHRL designation, or in progress, is considered an asset
5-7 years of Human Resources Business Partnering experience
Demonstrated passion for HR – up to date on current legislation, trends, and best practices
Experience leading complex workplace investigations, and implementing resolutions
A true employee engagement champion and experience supporting engagement in a multi-unit business environment
Strong influence and relationship management skills; ability to develop and maintain relationships with multiple stakeholders
Proven ability to analyze information, and develop strategies to address
Strong business acumen
Proficient with MS Office Suite (Word, Excel, PowerPoint, Access, Visio)
About Dentalcorp
Dentalcorp is Canada’s largest and fastest growing network of dental practices, committed to advancing the overall well-being of Canadians by delivering the best clinical outcomes and unforgettable experiences. Dentalcorp acquires leading dental practices, uniting its network in a common goal: to be Canada’s most trusted healthcare network. Leveraging its industry-leading technology, know-how and scale, Dentalcorp offers professionals the unique opportunity to retain their clinical autonomy while unlocking their potential for future growth.
PostulerCandidates must be legally eligible to work in Canada. At Dentalcorp, we recognize that inclusivity and diversity strengthen our culture and make us better. We are committed to ensuring that the talent we hire is reflective of the diverse communities and patients we serve. To ensure equal opportunity for all candidates, we strongly encourage applicants requiring an accommodation to let their recruiter know during the recruitment/selection process. We appreciate all applicants for taking the time to apply, however, only those selected for an interview will be contacted.
-
Manitoba
-
Saskatchewan
-
Alberta
Who you are
You are an innovative, service-oriented individual who is excited to be part of a fast-growing organization that is supporting excellence in healthcare. Passionate about working in a company that prioritizes values and fosters a great culture, you are committed to living those values daily while role modeling values-based leadership.
As a People Business Partner, you thrive in a collaborative environment where excellent service is your ultimate goal. Hands-on and solutions-oriented, you excel at identifying innovative approaches to support Operations stakeholders and the organization. Driven by excellence, you are eager to contribute to the success of one of Canada’s Best Managed Companies.
In this role, you will operate within a model that includes Centers of Excellence (COEs) and HR Shared Services, serving as a strategic partner to organizational leaders. While hands on support and dealing with reactive HR related issues will still be required, you will have worked in a strategic business partner role previously and know how to align business and people strategies to foster a culture that supports achieving business objectives. Your key focus areas will include employee relations, talent management, organizational development, and the implementation of People and Organization (P&O) programs.
Based in Alberta, you will work remotely, with travel as needed to support practices and leaders across the province. Partnering closely with our Director, Operations, and Regional Managers, you will provide HR leadership and strategic support to your assigned region. As a collaborative member of the HR team, you will assess practice-level needs and proactively design and implement HR solutions aligned with Dentalcorp’s strategic priorities.
In this role you will
Act as a strategic and trusted partner, providing guidance to regional leadership (Directors of Operations and Regional Managers), on strategic, tactical, and operational people issues.
Support the implementation of the Provincial People strategy, ensuring alignment with organizational goals through the HR balanced scorecard.
Collaborate with regional leadership to advance key People initiatives, including learning and development, rewards, recognition, and culture programs, ensuring they align with regional priorities. Facilitate workshops and lead training sessions to support program success.
Advise regional leadership on performance management and employee relations, ensuring consistent application of policies across locations.
Champion culture and engagement initiatives to enhance the employee experience and drive regional satisfaction.
Act as a change agent to ensure smooth adoption of new People initiatives, tools, and processes.
Utilize workforce analytics to identify trends and opportunities, providing actionable insights to support leadership decisions and people metrics.
Track and measure HR initiatives using metrics such as engagement, turnover, and productivity, adapting strategies to drive continuous improvement.
Drive solutions to improve the employee experience, aligning with organizational strategies and fostering a positive culture.
Collaborate with regional leadership to build succession plans, identify critical roles, and create development opportunities to reduce external recruitment and improve retention.
Coach operational leaders to build leadership capability, empowering them to effectively lead, develop, and engage teams.
Partner with operational leaders to address workplace relations issues, investigations, and terminations, ensuring fair, consistent outcomes and compliance with labor laws and regulations in collaboration with the Legal team as needed.
Ensure compliance with workers' compensation policies and regulations across the region.
Travel up to 50% of the time may be required.
What we’re looking for
Post-graduate education in HR or related field; CHRL designation, or in progress, is considered an asset
5-7 years of Human Resources Business Partnering experience
Demonstrated passion for HR – up to date on current legislation, trends, and best practices
Experience leading complex workplace investigations, and implementing resolutions
A true employee engagement champion and experience supporting engagement in a multi-unit business environment
Strong influence and relationship management skills; ability to develop and maintain relationships with multiple stakeholders
Proven ability to analyze information, and develop strategies to address
Strong business acumen
Proficient with MS Office Suite (Word, Excel, PowerPoint, Access, Visio)
About Dentalcorp
Dentalcorp is Canada’s largest and fastest growing network of dental practices, committed to advancing the overall well-being of Canadians by delivering the best clinical outcomes and unforgettable experiences. Dentalcorp acquires leading dental practices, uniting its network in a common goal: to be Canada’s most trusted healthcare network. Leveraging its industry-leading technology, know-how and scale, Dentalcorp offers professionals the unique opportunity to retain their clinical autonomy while unlocking their potential for future growth.
PostulerCandidates must be legally eligible to work in Canada. At Dentalcorp, we recognize that inclusivity and diversity strengthen our culture and make us better. We are committed to ensuring that the talent we hire is reflective of the diverse communities and patients we serve. To ensure equal opportunity for all candidates, we strongly encourage applicants requiring an accommodation to let their recruiter know during the recruitment/selection process. We appreciate all applicants for taking the time to apply, however, only those selected for an interview will be contacted.
-
Colombie-Britannique
-
Yukon
Nous aspirons à votre épanouissement
Chez Dentalcorp, nous voulons que vous réussissiez dès le premier jour. Notre objectif est d’attirer, de retenir, et de faire croître les meilleurs talents issus de nombreux secteurs d’activité afin de garantir que notre personnel apporte une expérience, des compétences, et une réflexion diversifiées pour continuer à stimuler le rendement de l’entreprise.
À propos de l’équipe du centre de soutien
Nous faisons preuve d’audace, sommes passionnés et authentiques, et mettons du cœur à l’ouvrage. Nous travaillons en équipe et nous nous soutenons mutuellement pour réussir. Nous nous efforçons de concrétiser de grandes aspirations, de célébrer notre réussite, et de récompenser nos employés pour leurs contributions.
Avantages pour les équipes du centre de soutien
- Chance de se joindre à une équipe collaborative et à une culture fondée sur des valeurs
- Rémunération et avantages compétitifs dans une entreprise essentielle à forte croissance
- Possibilités de perfectionnement et de croissance professionnels
- Occasion de faire partie d’une communauté qui est passionnée par l’idée de redonner à la communauté et qui encourage les membres de son équipe à participer à des initiatives telles que les collectes de nourriture, le bénévolat et le soutien à nos cliniques dans le cadre de notre programme Redonnez un sourire
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